Skocz do zawartości
licho nie śpi!

poradnik licho nie śpi!

Rekomendowane odpowiedzi

licho nie śpi!

Jako, że się już przywitałem, postanowiłem udostępnić mój poradnik, który uratował życie wielu graczom, a jeśli masz wątpliwości to przetestuj i sam zobaczysz:)

PORADNIK MATIEGO:

Jako, że gram już bardzo długo, i z configiem oraz ustawieniami cs 1.6 jestem za pan brat, postanowiłem pomóc małym poradnikiem mojego autorstwa.

Dużo osób na siłę chce zmieniać sprzęt i wydawać kasę na drogie podzespoły a kiedy spytani o parametry kompa wymieniają mi całkiem porządne maszyny opuszczam głowę i wzdycham ciężko. Otóż:

Jeśli komp służy CI głównie do csa, muzyki czy prostym śmiganiu po necie, przy równoczesnym dobrym oprogramowaniu NIE POTRZEBUJESZ ZMIENIAĆ KOMPA, wystarczy dobra konfiguracja. Ja gram na 6letnim lapku, do tego oczywiście dobre słuchawki i mysz odpowiednio skonfigurowany dźwięk i nic więcej nie potrzebujesz, bo cs 1.6 nie ma żadnych wymagań.

Ci co mają dobre maszyny nie potrzebują dużej konfiguracji, ale poniższe zmieny mogą Wam duż pomóc i usprawnić płynność gry.

Do rzeczy:

I. ustawienia kompa:

1. Jeśli masz win7 polecam:

- uruchamiaj hl.exe i steam.exe jako administrator, ustaw zgodność z systemem xp sp3 (środowisko tego niewspieranego już windowsa jest najbardziej przyjazne dla Twojego csa), dorzuć biblioteki atioglxx.dll i ustaw parametry startowe:

- nosound -window -dxlevel 70 +mat_forcehardwaresync 0

- dla większej płynności w opcjach aero ustaw klasyczny windows i ustaw w efektach wizualnych dopasowanie do uzyskania jak najlepszej wydajności (uruchom-> sysdm.cpl ->otwórz -> zaawansowane ->wydajność ->ustawienia ->efekty wizualne)

Zmieni to trochę Twój windows ale to nic nie szkodzi:)

2. Dodatkowo jeśli coś się tnie czy w menadżerze urządzeń->procesy hl.exe czy steam.exe zajmują dużo pracy Twojemu procesorowi przejdź na steamie w tryb offline i ustaw dla hl.exe priorytet czasu rzeczywistego -> wyłącznie jeśli w danym momencie zajmujesz się tylko grą!

-wyczyść rejestry i usuń śmieci z kompa (polecam CCleaner) , wył antywirusy czy zaporę systemu windows,automatyczne aktualizacje systemu oraz inne zbyteczne programy spowalniające grę (prog do torrentów, przeglądarki int. itp tak by w procesach był uruchomione wyłącznie programy systemowe lub te które nieznacznie obciążają kompa)

3. Stary silnik hl nie zostal napisany pod obsluge kilku rdzeni, dlatego możesz mieć przycinki csa, sporadyczne lub częste lagi i na nic Twój komp-kosiara, dlatego powinieneś grać w cs 1.6 na jedym rdzeniu:

Menedzer zadan -> hl.exe -> koligacje-> zaznaczasz tylko 1 rdzen

lub możesz zgłębić ten problem z Core Optimizer (opracowany zaróno przez Intel jak i AMD, ale to za dużo srania:P)

4.Jeśli nie zaakceptowałeś najnowszej aktualizacji steam:

- steam->biblioteka->gry , cs 1.6->właściwości ->aktualizacje i nie aktualizuj automatycznie

Jeśli pobrałeś najnowsza aktualizację nie masz takiej możliwości bo nie ma opcji "nie aktualizuj", niestety steam się wycwanił, ale możesz:

zaznacz "aktualizacja tylko po zaladowaniu steam" oraz wejdz w opcje steam ->ustawienia -> pobieranie -> i zaznacz "ogranicz automatyczne aktualizacje -> i ustaw no od 3:00 do 3:00 wink.png

5. Zaktualizuj sterowniki! poszukaj na chomikuj np drivergenius czy inny program któy znajdzie CI stare sterowniki, sciagnie i przeinstaluje, najwazniejsza jest grafa + dźwięk;)

6. parametry startowe cs 1.6 -> dużo ludzi daje niepotrzebne komendy a zapomina o ważnych, ja mam:

-noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd -freq 60 -nofbo -nomsaa

odświeżanie każdy ma inne, zależne od rozdzielczości oraz jakości monitora:

1280x1024 - 85 hz 1280x1024 - 60 hz

1024x768 - 100 hz 1024x768 - 85 hz

800x600 - 120 hz 800x600 - 100 hz

640x480 - 140 hz 640x480 - 120 hz

(jeśli nadal nie rozumiesz, to ustaw nawyższą wartość odświeżania którą obsługuje Twój monitor)

II. problem fps

Chciałbym przybliżyć istotny problem czyli liczby fps w grze.

1. ile fps?

Ludzkie oko dostrzega ok 25-30 fps, w cs 1.6 obraz jest w miarę płyny przy stałej liczbie 40-60 fps, ale niestety to i tak mało, gdyż na silniku na którym bazuje cs 1.6 nawet przy 60 fps w czasie gdy np. walimy pestki a co dopiero fullauto w automatycznych broniach takich jak np. kulowe M4 czy AK47 (famas, gail itd) celownik wolniej się zmniejsza -> większy rozrzut ->drastycznie mniejsza celność-> giniesz;)

W drugą stronę też nie jest kolorowo: wartości powyżej 100 fps spowalniają postać (chodzisz wolniej) dlatego nie ustawiajcie komendy fps_max 1000 czy 2500 jak niektórzy, co wysyłali mi configi, wystarczy fps_max 100/101 co da mu relatywnie stałą i najbardziej optymalną liczbę fps czyli 80-100 !!!.

2. grafa

Dla niezorientowanych ustawiamy WYŁĄCZNIE tryp OpenGl i zapominamy o innych trybach typu direct3d czy co gorsza software, gdyż OGl jest to najlepszy tryb dla gier na silniku HL1 dający największą liczbę FPS przy zachowaniu relatywnie dobrej grafiki.

Dodatkowo polecam grę na rozdzielczości 640x480 oraz w opcjach skalowania ustawić 4:3, nie żadne panoramy typu 16:9 i 16:10 (jak pojawią CI się czarne pasy po lewej i prawej to tak ma właśnie być! To bardzo ważne! ciężko będzie CI się na początku przyzwyczaić, ale do najlepsze ustawienia obrazu dla cs 1.6 i sam się przekonasz że bańki 100x lepiej wchodzą! Nie zrażaj się na początku obrazem, przekonałem do tego mnóstwo osób;)

3. problem synchronizacji pionowej (VSync) wyłączyć? zostawić włączoną?

VSync wyłączona powoduje, że gra może generować obrazy szybciej, niż monitor odś‌wieża swój obraz. Jest to bez sensu gdyż sztucznie nadajemy te 100fps wył synchr pionową i teoretycznie nic nie zmieniamy gdyż mając odświeżanie np 70hz to monitor wyświetla wyłącznie 70 fps a nie tak jak pokazuje gra że 100 fps.

Niemniej jednak jeśli wył synchroniacji pionowej nie tylko podniesie fps, ale gra zrobi się płynniejsza (tak jak u mnie) to wyłączcie ją:

wchodzimy w ustawienia karty, szukamy opcje 3D -> szukamy hl.exe (nie robimy tego w ustawieniach globalnych!) i:

-wył synchr pionową

-filtrowanie tekstur -> wys wydajność

4. ustawienia myszy: akceleracja, czułość/dpi itp z poziomu windowsa i gry/cfg

ustawienia myszy w windowsie:

-odznaczamy oczywiście "ziększ precyzję wskaźnika" i zostawiamy puste

Dalej:

Tutaj pojawia się problem u osób które myślą, że pierdyliard dpi myszy spowodują że będą wymiatać i strzelać same bańki! Głupota!

Nie ustawiajcie 8000dpi myszy, gdyż przy suwaku na środku (z poziomu windowsa -> opcje myszy ->wskaźnika ) możecie nawet ustawić w configu sens myszy 0.1 to i tak nie ogarniecie celownika który będzie skakał nienaturalnie!

Tutaj nie próbujcie przestawiać suwaka na 1 kreskę (w opcjach wskaźnika) gdyż uruchomicie sztuczny mnożnik! musi być 1 piksel na 1CPI myszy!

Należy ustawić dpi max 2000-2500, suwak na srodek i sensitivity myszy sami dostosowujemy pod siebie! Proponuję zacząć od małych wartości (mimo że będziemy musieli przesuwać 2x myszkę, żeby się obrócić -> to nic, nauczysz się celności! z czasem Twoj nadgarstek i i celność się wyrobi i wtedy możesz zwiększyć czułość.

akceleracja:

-ściągamy mousefixa i dodajemy do rejestru (możemy go dowolnie usunąć jeśli zajdzie potrzeba lub powyżej wszystko dobrze ustawiłeś)

- parametry startowe o których pisałem powyżej:

-noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd

restert steam i śmiga!

raportowanie USB!!!

sprawa jest bardzo ważna i pisząc najprościej:

najlepiej ustawić 500Hz w opcjach myszy (zainstalowany sterownik pod daną mysz) lub nie mając żadnych sterowników zrobić to z pomocą programów (w google znajdziecie):

do sprawdzenia swojego obecnego rate:

usb rate check.exe -> odpalamy i machamy kursorem -> w okienku pokażą się wartości Hz i średnia wartość

hidusbf.exe -> driver->setup.exe ->zaznaczyć koniecznie mouses only (żeby nie spalić np drukarki:P), filter on device, wybieramy 500Hz i instal service -> restert kompa i mamy 500Hz smile.png

dlaczego 500Hz?

Najlepiej jest mieć 500Hz dla 100fps gdyż przy wartościach 125Hz czy 250Hz nie ma synchronizacji i powstaną opóźnienia:

np.

USB raportuje co 8ms, gra daje klatkę co 10ms czyli w co czwartej klatkę będzie dokładne położenie kursora, czyli:

mysz przy 500Hz i 100fps:

Hz 0 2 4 6 8 10 12 14

FPS 0 10 20 30 40

Mysz przy 125Hz i 100fps:

Hz 0 8 16 24 32 40

FPS 0 10 20 30 40

widać, że w 4 klatce mamy 6ms opóźnienia i żeby to przełożyć na grę:

Daria rate 125Hz

Mati rate 500Hz

Załóżmy standardowa sytuacja na mapie dd2, Daria w tt, patrzy przez lukę w bramie z awp na ct którzy przebiegają na b.

Jednak również i Mati, będący w ct zainwestował w awp ,stanął w bramie minimalnie później niż Daria i wymierza w Darię. W tym momencie słychać dwa strzały z awp obojga i niestety pada Daria. Daria miała dobrze wymierzone, powinna zabić Matiego. Jednak jej obraz był opóźniony i mimo,że wydawało jej się że widzi Matiego pierwsza, to Mati miał w tym momencie właściwy obraz i wyprzedził Darię o bezcenne w takiej sytuacji setne sekundy (ms)

 

III. Wstawiam mój config, testowany, zmieniany i gwałcony latami.

_cl_autowepswitch "0"

_snd_mixahead "0.1"

ati_npatch "1.0"

bgmvolume "1.000000"

bottomcolor "6"

brightness "2"

cl_allowdownload "1"

cl_allowupload "1"

cl_backspeed "400"

cl_cmdbackup "2"

cl_cmdrate "100"

cl_corpsestay "600.000000"

cl_crosshair_color "50 250 50"

cl_crosshair_size "small"

cl_crosshair_translucent "0"

cl_dlmax "128"

cl_download_ingame "1"

cl_dynamiccrosshair "0"

cl_forwardspeed "400"

cl_himodels "0"

cl_idealpitchscale "0.8"

cl_lc "1"

cl_logocolor "#Valve_Ltblue"

cl_logofile "lambda"

cl_lw "1"

cl_min_ct "2"

cl_min_t "1"

cl_minmodels "0"

cl_mousegrab "1"

cl_radartype "0"

cl_righthand "1"

cl_shadows "1"

cl_sidespeed "400"

cl_timeout "300"

cl_updaterate "100"

cl_vsmoothing "0.05"

cl_weather "0"

con_color "255 180 50"

con_mono "0"

console "1"

crosshair "1.000000"

fastsprites "0"

fps_max "101"

gamma "3"

gl_dither "1"

gl_flipmatrix "0"

gl_fog "1"

gl_monolights "0"

gl_overbright "0"

gl_polyoffset "0.1"

gl_vsync "0"

gl_ansio 0

hisound "1"

hpk_maxsize "4"

hud_capturemouse "1"

hud_centerid "0"

hud_draw "1"

hud_fastswitch "1"

hud_saytext_internal "1"

hud_takesshots "0"

joystick "0"

lookspring "0.000000"

lookstrafe "0.000000"

m_customaccel "0"

m_customaccel_exponent "1"

m_customaccel_max "0"

m_customaccel_scale "0.04"

m_filter "0"

m_forward "1"

m_mousethread_sleep "10"

m_pitch "0.022"

m_rawinput "0"

m_side "0.8"

m_yaw "0.022"

model "gordon"

MP3FadeTime "2.0"

MP3Volume "0.800000"

mp_decals "300.000000"

name "Mati^^"

net_graph "3"

net_graphpos "1"

net_scale "5"

r_detailtextures "0"

lightgamma "0"

texgamma "0"

sensitivity "6.1000000"

skin ""

spec_autodirector_internal "1"

spec_drawcone_internal "1"

spec_drawnames_internal "1"

spec_drawstatus_internal "1"

spec_mode_internal "2"

spec_pip "0"

suitvolume "0.250000"

sv_aim "0"

sv_voiceenable "1"

team ""

topcolor "30"

viewsize "110"

voice_enable "1"

voice_forcemicrecord "1"

voice_modenable "1"

voice_scale "5"

volume "0.800000"

setinfo "_vgui_menus" "1"

setinfo "_ah" "0"

+mlook

+jlook

exec userconfig.cfg

 

I to by było na tyle:)

Dzięki z auwagę

ps. podane informacje wynikają z mojego doświadczenia którymi na prośbę wielu postanowiłem się podzielić. Jeśli coś jest nieaktualne lub błędne napisz. Mi pomogły rewelacyjnie te ustawienia i myślę, że Tobie także pomogą!

Zastrzegam sobie prawo do udostępniania configu

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MESUT ÖZIL

1. ile fps?

Ludzkie oko dostrzega ok 25-30 fps, w cs 1.6 obraz jest w miarę płyny przy stałej liczbie 40-60 fps, ale niestety to i tak mało, gdyż na silniku na którym bazuje cs 1.6 nawet przy 60 fps w czasie gdy np. walimy pestki a co dopiero fullauto w automatycznych broniach takich jak np. kulowe M4 czy AK47 (famas, gail itd) celownik wolniej się zmniejsza -> większy rozrzut ->drastycznie mniejsza celność-> giniesz;)

W drugą stronę też nie jest kolorowo: wartości powyżej 100 fps spowalniają postać (chodzisz wolniej) dlatego nie ustawiajcie komendy fps_max 1000 czy 2500 jak niektórzy, co wysyłali mi configi, wystarczy fps_max 100/101 co da mu relatywnie stałą i najbardziej optymalną liczbę fps czyli 80-100 !!!.

 

 

To jest przestarzałe, nie ma takiej sytuacji że powyżej 100 fps chodzisz wolniej, to kłamstwo. Sam gram na większej ilości fps bo gra jest bardziej płynna i jeżeli bym miał lepszą maszynę to bym grał i na 500 fpsach. W csie jest max fps do 1000 po aktualizacji. Mówimy o steamie.

 

Grafiki D3D już dawno nie ma na steamie, podobnie jak 16bit.

 

Co do rozdzielczości, nie ma najlepszej rozdzielczości a na pewno nie jest to 6x4. Sam grałem sporo lat na tej rozdz. ale po sporej przerwie zmieniłem na wyższą. To że kiedyś sporo profesjonalnych graczy grało kiedyś na takiej i sporo ludzi jeszcze nadal gra z przyzwyczajenia, to nie znaczy że teraz każdy ma na tym grać. Grali na takiej rozdziałce bo były inne czasy, inne monitory, inna technologia, co sprawiało że faktycznie ta rozdziałka była najlepsza. Ale jeżeli ktoś niedawno zaczął grać w csa albo wrócil po sporej przerwie to lepsza jest już rozdzielczość 8x6 czy wyższa. I też będą "magiczne hedy" wchodzić, tylko trzeba umieć grać. Po co takie kwadraty ustawiać.. Co prawda na najniższej rozdzielczości można uzyskać bardziej stałe fpsy i będzie ich ciut więcej.

 

 

W tym cfg można by jeszcze pozmieniać niektóre komendy, które poprawiłyby fps, choćby takie jak

mp_decals 0

cl_shadows 0 i pare innych ale to już nie będę wymieniał

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PaulinaNuta

dupa, a nie config pokopiowałam coś i mi się teraz obrócić model nie chce!! do połowy skręt tułowia jak to odmienić xD ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cV4ni4k/smiley

Jak się nie wie co się kopiuje to wtedy wychodzi :P usuń config z folderu csa i włącz grę na nowo. Będziesz miała podstawowy ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
` beskidzki styl.

Paulina myślała, że jak config zmieni, to będzie dobrze grać xD

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PaulinaNuta

No bo tak było haha ah biedna ja :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drM

Ludzkie oko dostrzega ok 25-30 fps

 

Mit.

 

jest to bez sensu gdyż sztucznie nadajemy te 100fps wył synchr pionową i teoretycznie nic nie zmieniamy gdyż mając odświeżanie np 70hz to monitor wyświetla wyłącznie 70 fps a nie tak jak pokazuje gra że 100 fps.

 

Błąd. Gdy masz monitor 60Hz i 120fps to monitor będzie wyświetlał co drugą ramkę. Jeśli fps jest wyższy od odświeżania, to będzie widać rozjeżdżanie się obrazu w poziomie, synchronizacja pionowa jest od tego, aby synchronizować każdą klatkę i usunąć ten efekt.

 

Niemniej jednak jeśli wył synchroniacji pionowej nie tylko podniesie fps

 

Samo wyłączenie synchronizacji pionowej nie podnosi ilości klatek, co najwyżej może je odblokować. Warto dodać, że jeśli synchronizację mamy włączoną, a gra nie będzie utrzymywała stałych 60 klatek przy 60Hz będą występowały dropy. Synchronizacja działa mniej więcej tak - jeśli mamy stałe 60fps przy 60Hz klatki są synchronizowane i nie występuje efekt "szarpania obrazu". Jeśli wartość fps spadnie poniżej 60, to Vsync automatycznie zablokuje liczbę klatek na 30.

 

Poza tym nie trzeba bawić się w ustawianie akceleracji z innych źródeł niż CS. Komenda m_rawinput z wartością 1 sprawia, że CS będzie ignorował ustawienia systemowe myszki.

 

Twoj nadgarstek i i celność się wyrobi i wtedy możesz zwiększyć czułość.

 

To jest trochę bez sensu. Skoro już wyrobisz sobie "pamięć mięśniową" to po co zwiększać czułość? Poza tym mogłeś wspomnieć przy okazji, że granie samym nadgarstkiem na niskich czułościach jest dosyć niewygodne. W moim przypadku muszę zrobić 21cm na podkładce, aby obrócić się o 180 stopni czyli jakieś 4 machnięcia samym nadgarstkiem. Strasznie niewygodne i bolesne przy okazji :P.

 

Ogólnie to poradnik jest obszerny i nawet okej się go czyta, ale osobiście nie skorzystałbym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
licho nie śpi!

się znacie:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×