Skocz do zawartości
Toruniak

Jezior Radzi - Anty Ss Cię Nie Skazi

Rekomendowane odpowiedzi

Toruniak

Witajcie

 

Od dłuższego czasu zmagamy się ze wspomagaczami. Speed Hack jest prosty do wykrycia, Aim Bot, Body Aim również... Ale pozostaje Wall Hack. Sprawując stanowisko administratora na poprzednich serwerach - kilka lat wstecz - zaproponowałem kilka drobnych zmian które w 99% wyłapywały - obecnie cieszące się dużą popularnością ścierwo - graczy z Anty SS.

 

Niestety poradnik został odkopany w czeluściach komputera w postaci metody prób i błędów(bardzo skąpy) więc poszukałem go na moich poprzednich forach i znalazłem jakieś kopie plus nowe opinie graczy. Zacznijmy.

 

1. Wydłużenie czasu robienia ss'ów.

 

Standardowo - z tego co widziałem na filmach - anty ss wyłącza się automatycznie na określony czas (czas robienia screenów) i potem włącza się. Jeśli wydłużymy czas robienia screenów podczas robienia ostatnich wh włączy się i gracz wpadnie.

 

! Powiecie : "Anty ss może wyłączyc się nie na określony czas (standardowo 6 sekund trwania robienia ssów) lecz na faktyczny czas robienia ssów przez administratora nawet do 10-12 sekund

 

Ok, możemy tak przypuszczac. Ale możemy zastosowac w takim razie ilośc screenów.

Nie róbmy 5-6 tylko 8-9-10

 

! Powiecie : "Dobrze ale w 99% regulaminów każą wstawic screeny (domyślnie 5) z folderu cstrike itd. Ale gracz może zawsze napisac, że nie miał 10 ss'ów tylko 5 i to nie jego wina, że plugin ma luki, bugi, jak zwał tak zwał"

 

Przejdźmy dalej

 

2. Specjalny "Znak Wodny"

 

Wyświetlić graczowi na HUD wiadomość gdzieś w rogu ekranu z nazwą serwera, adresem IP i specjalną checksumą. Checksumę można w bardzo prosty sposób wyliczyć, ale jest praktycznie nie do podrobienia :

  • W CVARach serwera lub w pluginie do screenshotów zapisujemy unikalny, losowy ciąg znaków. Nikomu go nie zdradzamy (cvar ustawiamy tak, by nie dało się go z zewnątrz odczytać) i NIE używamy domyślnie dostarczonego z pluginem. Im dłuższy ciąg tym lepiej - 20-30 nawet 32 znaki
  • Pobieramy aktualną datę i godzinę, nazwę serwera, jego IP i port, nazwę użytkownika i nazwę admina robiącego screenshoty. Łączymy te wartości w jeden długi ciąg znaków (doklejając je jeden za drugim, możemy je rozdzielić jakąś spacją, pauzą, dwukropkiem lub niczym nie rozdzielać
  • Na końcu tego napisu doklejamy nasz tajny ciąg znaków z ustawień pluginu
  • Na tak przygotowanym napisie stosujemy funkcję sha1 lub sha256 (w ostateczności md5) i wypisujemy tak przygotowany hash na ekranie przy robieniu screenshotów

W taki sposób chronimy się przed anty screenshotami które wcale nie zrobią screenshotów lub je zamażą. Napis ten jest praktycznie nie do odtworzenia, więc jeśli gracz nie ma danego screenshota to już go nie podrobi. Nadal jednak może dopisać taki napis na innym screenshocie jeśli został mu zrobiony pierwszy.

Oczywiście ciąg znaków zapisujemy również w logach serwera, aby można było go porównać.

 

! Powiecie : "Ale mimo wszystko mamy dobrych grafików i w PS czy innym gimpie stworzą nowe arcydzieło"

 

3. A może tak screeny po stronie admina ?

Admin przy robieniu komuś screenshotów powinien tego kogoś spectować i na jego ekranie również powinny te screenshoty być robione. W ten sposób możemy porównać czy zrobiony u admina screnshot przedstawia dokładnie ten sam moment co zrobiony screenshot u gracza. Gracz nie podrzuci swojego screenshotu zamiast tego zrobionego na serwerze. Musiałby dokładnie odtworzyć akcję z serwera.

 

! Powiecie : "Ok Wujek, ale co z tego, że admin ma swoje ss'y skoro i tak w dalszym ciągu te zdjęcia można przerobic w dowolnym programie graficznym"

 

4. Jakaś mało widoczna informacja, niewidoczna dla gracza ?

 

Najlepiej wyświetlić na ścianie za którą stoi jakiś gracz bardzo delikatną, prawie niewidoczną teksturę, być może zmieniającą teksturę ściany, może to być też np kod kreskowy o mocnej przezroczystości.

w ten sposób gracz próbując zakryć w photoshopie WH lub ESP zakryje również nasz "dodatek" Oczywiście musi być on na tyle słabo widoczny by gracz nie zauważył ani w trakcie gry ani podczas edycji screenshota że coś dodaliśmy.

 

 

! Powiecie : "No masz łeb ziomuś ale trzymam się swojego, graficy są tacy, że nawet i takie rzeczy przestudiują i nic z tego nie wyjdzie Wujo"

 

Dobra lecimy dalej w takim razie

 

5. Wielkośc plików, format i czas modyfikacji :

 

Zawsze pamiętajmy kilka złotych zasad :

  • Każdy screen posiada swój numer skompresowania i każdy jest inny
  • Każdy screen posiada swoją wielkośc i nie może różnic się od poprzedniego nawet bajtem
  • Każdy screen posiada swoją datę modyfikacji różniącą się jedynie ułamkami sekund bo tak działa AMX Bans
  • Każdy screen musi miec inny numer CRC32 - jakbyś ktoś nie wiedział jest to cykliczny kod , czyli system który wyłapuje błędy pojawiające się podczas przesyłania danych binarnych

Jeśli któraś z wymienionych wyżej metoda zostanie zastosowana to każda najmniejsza modyfikacja pliku zostanie gołym okiem wyłapana.

 

! Powiecie : "Masz rację, to są fakty, ale jakiemu adminowi będzie się chciało to sprawdzac ? "

 

Odpowiedź jest prosta : Mając tyle możliwości, mając takie pole działania i tyle sposób na wyłapanie cheat'era który idiota na wh będzie się bawił w przerabianie zdjęc trwające godziny skoro ma do dyspozycji tysiące innych serwerów i już nigdy tutaj nie zawita ?

 

Mam nadzieję, że może coś zostanie wychwycone a propozycje nie są do bani.

 

Pozdrawiam i dzięki za uwagę.

 

Wujek JeziorPL_smoking_L&M

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
giko^^

Dobrze Jezior :) trzeba walczyć z tym ścierwem co psuję nam zabawe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brylant

Zawsze pamiętajmy kilka złotych zasad :

  • Każdy screen posiada swój numer skompresowania i każdy jest inny
  • Każdy screen posiada swoją wielkośc i nie może różnic się od poprzedniego nawet bajtem
  • Każdy screen posiada swoją datę modyfikacji różniącą się jedynie ułamkami sekund bo tak działa AMX Bans
  • Każdy screen musi miec inny numer CRC32 - jakbyś ktoś nie wiedział jest to cykliczny kod , czyli system który wyłapuje błędy pojawiające się podczas przesyłania danych binarnych

Jeśli któraś z wymienionych wyżej metoda zostanie zastosowana to każda najmniejsza modyfikacja pliku zostanie gołym okiem wyłapana.

 

 

 

Nie będę odnosił się do całości, zwrócę tylko uwagę na banały, które zna każdy nowy admin. Mianowicie powyższe tezy są błędne. Jak zwykle teoria, która nie pokrywa się z praktyką. Nie będę się nad tym rozwodził, bo są to rzeczy zarezerwowane dla adminów z doświadczeniem.

 

- nie każdy screen musi posiadać swoją wielkośc,

 

- nie każdy screen musi posiadać swoją datę modyfikacji różniącą się jedynie ułamkami sekund, bo nie do końca tak działa AMX w praktyce,

 

- nie każdy screen musi miec inny numer CRC32 - mogą wystąpić pewne warunki, gdy kod CRC będzie się powtarzał.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Guural

jak najbardziej za, bardzo dobry artykuł, dobrze sie go czytalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×